Armata României
Subminarea armatei române, cu premeditare
România, vulnerabilizare
extremă a apărării și securității naționale provenită din interiorul României.
Fenomenul este complex. Pe scurt, în spațiul media românesc, am constatat
prezența a nu mai puțin de 150 000 de militari români de carieră grupați pe diverse
rețele de socializare - majoritatea covârșitoare din rezerva armatei (cu
mențiunea că unii militari pot fi membri simultan în mai multe grupuri, de
aceea și numărul imens de 150 000). Și care exprimă nemulțumiri profunde contra
clasei și conducerii politice din România. Nu am mai întâlnit în nicio țară a
lumii un astfel de fenomen.
🔶Am analizat situația pentru a trage concluzii corecte !
Fenomenul este halucinant. Militarii români au fost "ademeniți" să accepte în carieră o serie de interdicții de drepturi și libertăți pe care nu le regăsim exercitate asupra nici unui alt cetățean român.Unele dintre aceste interdicții de drepturi și libertăți - cum ar fi interdicția dreptului la apartenență sindicală sau dreptul neîngrădit la practicarea oricărei a 2-a ocupații în afara profesiei de bază, încalcă flagrant principiile universalității exercitării drepturilor fundamentale (garantate teoretic și în România, oricărui cetățean român - atât prin prisma prevederilor Constituției României, cât și prin prisma tratatelor de drept internațional la care România este parte semnatară). Sunt mai multe astfel de interdicții exercitate asupra militarilor români, cum ar fi interdicția dreptului la liberă exprimare, interdicția de a candida pentru a ocupa funcții publice, interdicția de a protesta prin manifestații pentru apărarea drepturilor de muncă ș.a.m.d. Pe un alt segment legislativ, regăsim în cazul militarilor români pensionați și o obligație discriminatorie în raport cu majoritatea cetățenilor români, în sensul că deși pensionați - militarii români (bărbați și femei) pot fi concentrați în caz de război (până la împlinirea vârstei de 63 de ani), în contrast cu majoritatea cetățenilor mai tineri care nu au deloc astfel de obligații. În fine, în cazul militarilor români am mai constatat o anomalie legislativă de proporții: aceștia pot fi obligați să efectueze muncă forțată - respectiv oricât și oricând (cum ar fi în caz de război sau pe timpul misiunilor de lungă durată): 24 de ore din 24 de ore și 7 zile din 7, pentru aceleași venituri ca și cum ar lucra 8 ore pe zi și 5 zile pe săptămână. În această ultimă situație, după zeci de ani de zile de discriminare față de ceilalți cetățeni în ceea ce privește salarizarea, începând cu anul 2023 li se plătesc și militarilor într-adevăr, orele suplimentare efectuate peste programul normal de lucru, însă aceste ore suplimentare conform legislației din România nu pot depăși mai mult de 8 ore pe săptămână. Cu toate acestea, în război ca militar nu ai cum să lupți doar 48 de ore pe săptămână cu tot cu ore suplimentare și apoi să pleci acasă. Problema fiind că în cazul militarilor români, nu se plătește deloc ceea ce depășește 48 de ore pe săptămână incluzând orele suplimentare, deoarece legislația română interzice un regim de muncă mai mare de 48 de ore pe săptămână. Prin urmare, ceea ce lucrează militarii români forțat - respectiv mai mult de 48 de ore pe săptămână, nu are acoperire la salarizare în legislație! Rezultând astfel în cazul militarilor, unul dintre cele mai scăzute niveluri de salarizare din România raportate la timpul de lucru necesar a fi prestat!
🔶 Mergem mai departe! În trecut, pentru a accepta cele menționate, statul român le-a garantat prin legislație militarilor români de carieră, o compensare de ordin rezonabil pentru a accepta multiplele interdicții de drepturi și libertăți cu care se confruntă. Compensarea a cuprins 2 aspecte:
- o lege specială de salarizare și care acoperea într-o mare măsură - din punct de vedere financiar, obligația militarilor români de a lucra forțat oricând și oricât. Legea a fost însă abrogată încă din anul 2011. An de la care militarii români prestează în continuare muncă forțată, dar fără nicio compensație financiară, respectiv gratuit pentru tot ce depășește programul maxim admis de lucru de 48 de ore pe săptămână incluzând orele suplimentare.
- o lege specială de pensionare. Aceasta a fost menită pe de o parte, să păstreze ierahia militară și în cadrul rezervei armatei. Pe de altă parte, legea a fost menită să acopere din punct de vedere financiar, obligația suplimentara impusă militarilor pensionați de a rămâne în rezerva armatei după pensionare - cu obligația de reactivare oricând în situații critice. Dintr-o altă perspectivă, legea a fost menită să acopere în mare parte multiplele interdicții de drepturi și libertăți exercitate asupra militarilor, dintre care unele afectează în mod direct și pensiile militarilor (cum ar fi interdicția de a administra și o firmă pe parcursul carierei, ceea ce ar însemna un venit mai mare, respctiv o pensie mai mare).
Legat de legea specială de pensionare pentru militari, ce au făcut legiuitorii politici români? Au eliminat efectiv din lege prin diverse modificări legislative ulterioare, toate beneficiile acordate la pensionare militarilor români. Astfel încât la o analiză atentă a legii speciale de pensionare pentru militari, rezultă că aceasta nu doar că mai conține absolut nimic benefic pentru militari, raportat la textul inițial al legii. Dar legea de pensionare pentru militari a devenit mai dezavantajoasă decât legea de pensionare pentru cetățeni civili. În sensul că în vederea menținerii puterii de cumpărare a pensiilor, militarii beneficiază doar de indexarea pensiilor cu rata inflației, pe când cetățenii civili beneficiază pe lângă indexarea cu rata inflației, și de actualizări și majorări anuale (cum ar fi prin actualizarea punctului de pensie). Fiinde evident că prin acest algoritm discriminatoriu privind menținerea puterii de cumpărare a pensiilor, militarii români sunt "pauperizați" în mod progresiv comparativ cu restul cetățenilor pensionați din România.
🔶 Trăgând linie, în România descoperim astfel un tablou destul de bizar privind regimul militarilor români. Pe de o parte, aceștia continuă să fie expuși unor rigide interdicții de drepturi și libertăți în perioada de activitate. Pe de altă parte, militarii români nu mai beneficiază de absolut nicio compensație de ordin rezonabil privind acceptarea respectivelor interdicții. În plus, că militarii români pensionați continuă să fie menținuți și în rezerva armatei, rezervă care este activată în caz de război.
🔶 Statul de drept sau democrație autentică? Nu există în România. Din contră, statul român a deviat către fenomene de persecuție politică și mentalități fasciste, îndreptate contra militarilor români. Exemplificat prin:
- militarilor români pensionați deja, li s-au modificat drepturile de pensionare în defavoarea lor, de 4 ori (în anul 2011, în anul 2015, în anul 2017 și în anul 2018), așadar în mod retroactiv. Prin urmare, statul român "i-a păcălit" pe militari să accepte un serviciu plin de interdicții de drepturi și libetăți. Și când să ofere o compensare respectivilor militari - după ieșirea la pensie, statul român a eliminat compensarea. O anomalie evidentă care sfidează existența statului de drept.
- militarilor români le-au fost eliminate practic toate compensațiile de ordin legislativ care să justifice exercitarea asupra acestora a unor multitudini de interdicții de drepturi și libertăți. În schimb, clasa politică le-a menținut intacte toate interdicțiile de drepturi și libertăți;
În condițiile descrise, respectiv de exercitare de către clasa politică a unor interdicții asupra militarilor români, fără ca acestea să mai fie compensate cu ceva de ordin rezonabil, foarte mulți militari români apreciază pe drept că asupra acestora sunt exercitate în mod evident, fenomene de persecuție politică, cu multiple elemente specificice opresiunii de tip fascist și de apertheid.
🔶 Vulnerabilizarea întregului sistem de apărare. Urmare a celor menționate, sistemul militar din România este bulversat de lanțuri de demisii.
Pe de altă parte, rezerva profesionistă a armatei este complet demoralizată. În cadrul acestei rezerve, se petrec fenomene incredibile:
- urmare a modificării legislației de pensionare după cum am evidențiat, rezerva armatei române cuprinde militari cu grade superioare cu pensii mai mici decât ale unor militari cu grade inferioare. Element care subminează din plin, autoritatea și ierarhia militară;
- urmare a nemenținerii puterii de cumpărare a pensiilor militarilor prin schema descrisă anterior (pensiile militarilor nu mai sunt actualizate în România în funcție de soldele militarilor activi), apar diferențe de 3-4 ori între cuantumurilor pensiilor pentru militari cu aceleași grade profesionale și cu aceeași vechime în serviciu;
- la evenimente care implică participarea militarilor pensionați, sărăcia acestora se poate observa lejer după hainele ponosite și după lipsa danturii.
🔶 Legat de militarii activi, aceștia se confruntă și cu o problemă de imagine, de demnitate, dar și de debusolare ideologică în raport cu militarii altor armate cu care România are contacte. În România există un cerc politic incisiv care ignorând cu desăvârșire existența multiplelor interdicții exercitate asupra militarilor români, a acționat și acționează contra regimului special de pensionare pentru militari, pe motiv că nu ar fi egalitate în drepturi cu alți cetățeni. În același timp, toți militarii străini existenți pe teritoriul României sau cu care militarii români intră în contact pe timpul misiunilor în alte state, au regimuri speciale de pensionare.
🔶 Subminarea armatei române, cu premeditare sau din prostie? Este greu de spus. Este cert însă faptul că România are singura armată din lume în care circa 150 000 de militari (cu mențiunea că unii militari pot fi membri simultan în mai multe grupuri, de aceea și numărul imens de 150 000), reclamă diverse pe paginile socializare: de la persecuție politică de tip fascist, la subminarea capacității de apărare a României.
🔶 Mai sunt și alte detalii paradoxale legate de tratamentul exercitat asupra militarilor români. Unul este acela că deși gradele militare sunt unice în România (la fel ca și în alte state), indiferent dacă militarii sunt în activitate, în rezervă sau în retragere, recunoașterea financiară a acestor grade militare nu se mai regăsește decât pe timpul perioadei de activitate. În acest timp, Ministerul Apărării Naționale din România expediază cupoane de pensii militarilor în rezervă pe care este înscris în mod ostentativ gradul militar, în timp ce valoarea acestuia nu se regăsește în pensiile distribuite militarilor.
Un alt aspect tot halucinant este acela că în România există un tratament financiar diferențiat pentru 2 categorii de militari în rezervă. Cea mai largă categorie este aceea a personalului militar deja pensionat (cadre militare și soldați/gradați profesioniști) și care poate fi reactivat oricând în caz de război. Dar mai există o categorie de rezerviști, numiți "voluntari"! Ei bine, deși și unii și alții pot fi reactivați în caz de război, statul român îi remunerează pentru această obligație pentru perioada în care se află în rezervă și în mod independent față de oricare alte venituri, doar pe rezerviștii numiți "voluntari".
🔷Din discuțiile cu mai mulți militari români de carieră unii activi, alții în rezervă, am constatat că aceștia acuză la unison clasa politică de politici fasciste exercitate asupra armatei. Nu avem cum să nu le acordăm dreptate! Odată deposedați de toate compensările de ordin rezonabil (la salarizare și la pensie), astfel încât miltarii români să mai accepte tacit multitudinea de interdicții de drepturi și libertăți exercitate asupra acestora, precum și obligațiile militare după pensionare, militarii români denunță efectiv toate interdicțiile de dreturi și libertăți! Însă clasa politică din România meține toate interdicțiile de drepturi și libertăți exercitate asupra militarilor, dintre care multe sunt identice sau similare politicilor de tip fascist sau de tip apartheid, exercitate cândva în istorie asupra unor unor grupuri etnice! Exact în această situație se află și militarii români!
O a 2-a idee care rezultă din discuțiile cu militarii români de carieră, este aceea că ceea ce li se întâmplă este premeditat. Cu scopul subminării capacității de apărare a României, prin demoralizarea trupelor. Este o variantă perfect plauzibilă, din următorul considerent. Militarii prin educația lor, prezintă o importantă caracteristică patriotică. Care însă în lumea globalistă în care este prinsă și România, deranjează anumite cercuri cărora li se subordonează și puterea politică din România. Iar aceste cercuri acționează pentru dezintegrarea armatei române prin demoralizare, astfel încât în situații critice România să nu mai dețină o armată capabilă să apere poporul român. În aceste circumstanțe, am întâlnit frecvent în cazul militarilor români, o mentalitate care există de altfel la o scară mai largă a populației (mai exact în cazul cetățenilor care au obligații militare în caz de război). Și anume, că în caz de război, militarii de carieră nu mai au niciun motiv să apere o Românie condusă de un spectru politic dubios care își distruge pe timp de pace, propria armată, precum și valorile naționale ale poporului român!
🟨 În final, atașăm niște cupoane de pensie aparținând unor militari români, numite de unii incisivi din spectrul politic din România ca fiind "specială", cu sensul de "nemeritate". Din analiza sumară a cupoanelor, rezultă că pensiile militarilor au niște cuantumuri mai mici de circa 10 ori, comparativ de exemplu, cu pensiile magistraților! Și unele și altele fiind considerate de diverși propagandiști din România ca fiind pensii "speciale", adică nemeritate.
Apoi descoperim o pensie militară în cuantum de 2211 lei. Mai descoperim și o pensie aparținând unui ofițer în rezervă cu grad militar superior, cu mult mai mică decât pensia unui caporal (corpul soldați și gradaților)și care are un grad militar inferior. Vă dați seama ce respect al ierahiei militare mai poate exista în armata română la acest moment?
Am luat ca reper și pensia unui maior (ofițer superior) cu cuantumul net în valoare de 3063 lei la nivelul anului anului 2020. Maiorul este în rezervă - rezultă din cupon (r. = rezervă), prin urmare în caz de război va fi scos din pensie și trimis pe front. Ne-am interesat, iar dacă statul român nu i-ar fi modificat legea de pensionare în anul 2017, respectiv după ce s-a pensionat, ofițerul respectiv ar fi trebuit să aibă acum un cuantum al pensiei de circa 7000-8000 lei. Dar nu are. În schimb, maiorul va fi reactivat și trimis pe front în caz de război, iar în activitate se va mai confrunta tot cu aceleași interdicții de drepturi și libertăți cu care s-a confruntat și în activitate. Prin comparație, la nivelul anului 2020 - un profesor român avea aproximativ aceeași pensie la fel ca acel maior. Trecem peste faptul că profesorul respectiv nu a fost nevoit să suporte nicio interdicție de drepturi și libertăți fundamentale în activitate, trecem și peste faptul că a avut dreptul să practice oricare a 2-a profesie sau să parcurgă o carieră politică, trecem și peste faptul că profesorul nu poate fi trimis la război dacă cumva a depășit vârsta de 35 ani, și în niciun caz și după pensionare. Dar umare a algoritmului discriminatoriu de menținere a puterii de cumpărare a pensiilor de care beneficiază militarii români versus ceilalți cetățeni, acum acel maior are o pensie sub 4000 lei, iar profesorul spre 5000 lei. Iar decalajul va fi majorat.
Privind obligațiile în rezervă, prin comparație - un cetățean român cu vârsta trecută de 35 ani (și care nici nu a efectuat stagiul militar pe vremuri pentru a fi militar în rezervă), nu mai poate fi mobilizat în caz de război, fiind considerat probabil prea în vârstă! În schimb, pot fi trimiși pe front toți militarii de carieră deja pensionați cu vârsta până în 63 de ani (65 de ani pe viitor), inclusiv femeile-militar pensionate.
⚠ Cam acesta este tabloul general privind starea starea de spirit în rândul armatei române! Desigur că pe acest fond, primul semn de întrebare este reprezentat de moralitatea și bunele intenții ale acelor lideri politici din România, despre care este evident că au provocat toată această stăre de lucruri. Repetăm, nicăieri nu mai regăsim o armată a lumii cu peste 100 000 de membri militari, denunțând diverse în spațiul public mediatic, printre care și multe lucruri extrem de grave! Iar când acest lucru se întâmplă în România și doar în România, rezultă în mod clar că România are o problemă majoră de vulnerabilitate a apărării și securității naționale, la care principalii vinovați sunt toți liderii politici responsabili într-un fel sau altul de apărarea și securitatea națională a României, acompaniați în plan secundar de liderii militari care se complac situației existente!
Această situație trebuie corectată în regim de urgență, mai ales în condițiile în care în imediata apropiere a României se află un război în derulare. În caz contrar, în situația intrării României în război și care pare din ce în ce mai apropiată, este inevitabil ca România să nu se confrunte și cu o problemă militară internă majoră cauzată de bulversarea încă de pe timp de pace a propriei armate!
(La comentarii, vor fi atașate mai multe link-uri către diverse grupuri de socializare - unele cu circuit închis, care semnaleaza nemulțumiri masive ale personalului militar din România).
Forțele Armate Române sunt formate din trei categorii de arme:
Forțele Terestre, Forțele Aeriene, Forțele Navale , aflate sub comanda Statului Major al Apărării, direct subordonat Ministerului Apărării Naționale.
Mitingul din 25 oct 2024 Domnilor președinți!
Am onoarea să vă informez că astăzi am făcut parte din delegația structurilor asociative care a fost primită la Guvernul României de către prim-ministrul Marcel Ciolacu,împreună cu ministrul apărării,muncii,viceprim-ministrul Marian Neacșu,domnul secretar de stat Despescu și directorii structurilor financiare din MAI și MApN!
Domnul Marcel Ciolacu a transmis faptul că cei doi lideri de coaliție au ajuns la un acord,astfel că săptămâna viitoare Plx 540 va fi adoptat în plenul Camerei Deputaților și trimis la Senatul României astfel că în două săptămâni va pleca la promulgare.
S-a acceptat faptul că nu se impune adoptarea de norme metodologice sau de alte modificări față de forma agreată de rezerviști!
Vă mulțumesc pentru participare la mitingul din București sau din alte orașe și rămâne să monitorizăm procesul legislativ!
De ce nu se revină la : Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat ,
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional şi/sau solda de funcţie/salariul de funcţie al militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special.
Lucasz Mary Laurențiu Dan Leoreanu Pauliuc Nicoleta Marcel Ciolacu Grupul Parlamentar PNL - Camera Deputaților Grupul Parlamentar PSD Camera Deputatilor Daniel Suciu Lucian N. Romascanu Simona Bucura Oprescu Eduard Bachide Lucian Bode Adrian Câciu Diana Iovanovici Șoșoacă- Oficial Grupul Senatorial PSD Lucian Romascanu Romania TV Marcel CIOLACU Cristian Terhes Stefan Radu Oprea Mihai Tudose Grup PNL Senat , George Simion Guran Virgil Ramona Ioana Bruynseels Ioana Ramona Bruynseels Victor Ponta Nicolae Ionel Ciuca Anca Alexandrescu. Acum Piața Victoriei, Opriti sfidarea, batjocura si umilinta militarilor! Eliminați Ordonanțele Criminale PSD care au măcelărit Legea 223/2015! Deblocati urgent, urgent Plx 540/2024 din Camera Deputatilor! PSD nu ne mai călcați în picioare!
Dacă vrei să te vindeci, stai departe
Comandorul (r) Ilie Truță, Vicepreședinte responsabil zona de sud-est în Comitetul Director al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate a făcut public un memoriu în care reclamă situația dramatică în care se află Sistemul de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională și face apel la instituțiile abilitate să conștientizeze acest lucru până nu este prea târziu.
În cadrul memoriului, se
vorbește despre distrugerea Sistemului de Apărare, Ordine Publică și Siguranță
Națională, reprezentanții Sindicatului venind în acest sens și cu câteva
dovezi, accentul punându-se pe situația legată de situația personalului activ
și a rezerviștilor.
În preambulul memoriului,
resprezentanții SCMD aduc similitudini legate de situația din perioada
interbelică a României și cea de acum.
„Ca și atunci, contextul
geopolitic este deosebit de nefavorabil României. În mod aproape identic,
conducerea politică a Țării în complicitate cu șefii Armatei (termen
generalizator, după caz, pentru structurile SNOSP) au devastat instituțiile de
forță prin mega scheme de corupție, dezinteres, incompetență, lipsă de viziune,
de prevedere, din cauza încrederii oarbe în promisiunile externe dubitabile și
sistemele fragile de alianțe. (…) Lecțiile istoriei nu par să îngrijoreze
conducerea politico-militară a României, comportamentul distrugător anterior
fiind copiat, morala eludată la fel ca în trecut, erorile repetate entuziast de
către contemporani”, se arată în memoriu.
„Armata
României încape lejer pe Arena Națională și Stadionul
Ghencea. Marina Militară pe Siutghiol, iar rămășițele Aviației Militare la
Avicola Crevedia”
În cadrul memoriului se
vorbește despre numărul din ce în ce mai mic al militarilor, despre progresele
organizatorice și funcționale modeste, despre echipamentul și armamentul care
nu au suferit îmbunătățiri, dar și despre proliferarea sistemului „relațiilor”
clientelare în mediul militar.
Reprezentanții Sindicatului
Cadrelor Militare Disponibilizate consideră că situația a fost agravată prin
renunțarea la serviciul militar obligatoriu în favoarea asimilării
inconsistente a conceptului „modern” al armatelor profesioniste.
„În concluzie, alianțele se
fac și se desfac, interesele globale evoluează, lumea e în schimbare. Marile
puteri dau la pace. România trebuie să
dețină forța politică și militară care să-i asigure existența fără ca jocurile
de putere să fie făcute peste capul Țării, ca în multe alte conjuncturi. „Si
vis pacem para bellum””, se arată la finalul
preambulului memoriului.
Lovituri asupra rezerviștilor
În opinia membrilor
Sindicatului, au fost aplicate concertat lovituri asupra rezerviștilor,
situația acestora, îndeosebi problematica „pensiilor „nesimțite” fiind
transformată în prilej de circ național continuu”.
„Chiar și rezerviștii
proveniți din militari de carieră educați în spiritul iubirii de Țară și
Tricolor sunt sătui de „ping-pong-ul” cu destinele și nervii lor, de disprețul
politicienilor, conducătorilor Armatei și oprobiul societății. Care îi consacră
public ca trântori și profitori pe spatele poporului. Atitudinea față de
rezerviști îngrijorează personalul activ care constată că respectarea
contractului cu Țara asumat prin Jurământ nu are echivalent în obligații
simetrice din partea Statului, fiind subiect de troc și toane politice.”,
se evidențiază în cuprinsul memoriului.
Sindicatului Cadrelor
Militare Disponibilizate trage un semnal de alarmă cu privire la faptul
că „indiferent de cantitatea și calitatea dotărilor pe care ipotetic
urmează să le primim în viitorul cețos, în scurt timp de la eventuala târâre în
conflict nu va mai exista resursa umană instruită să țină frontul și să opereze
mijloacele de luptă”.
De asemenea, în memoriu se
aduc pe larg argumente legate de cauzele „distrugerii Sistemul de Apărare,
Ordine Publică și Siguranță Națională” despre „politizarea SAOPS” și efectele
sale, despre „haosul produs SAOPSN din cauza abordării interne
necorespunzătoare a procesului de integrare în NATO și UE „, despre
„deprecierea statutului social și devalorizarea profesională a condiției de
militar activ”, dar și despre „disponibilizații, rezerviștii militari și
pensiile lor „speciale””.
Reprezentanții Sindicatului
Cadrelor Militare Disponibilizate transmit celor care sunt în măsură să ia
decizii cu privire la viitorul Sistemului de Apărare, Ordine Publică și
Siguranță Națională și câteva soluții în speranța că acestea vor fi
implementate:
„Ca urmare, trebuie
efectuate adaptări la context, reconsiderată problematica apărării naționale,
restabilite capacitatea SAOPSN, demnitatea rezerviștilor, recuperate competența
și moralitatea structurilor de forță. Fără aceste demersuri există riscul
dispariției României ca Stat. Nu este
teorie a conspirației, ci evidența practicării consecvente și palpabile în
teren a acesteia”.
În cele ce urmează, atașăm memoriul așa cum ne-a fost acesta transmis de Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate.
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat Art. 60. -
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad .
Călin Georgescu - Nu va fi Răboi
Buy Microsoft Office 2019 Professional Plus Cd Key Global
Keyvoo.com - Game & Software Cd Keys. 24/7 Support & Best price
Ființe frumoase, Inocente Vadim T - De ce să dăm Centralele
VIZIUNE PENTRU MILITARI - Călin GEORGESCUȚara Noastră este vîndută Viitorul este aproape Prefectul și Primarul ! Controlul prin card
Rafinăria Dărmănești Reasursele Romăniei Colosul din Romania
La Mulți Ani - Simion 2021 - YouTube Maia Sandu Liberte
Hoții Neamului Dreptul suoperior pentru Fotovoltaive Votanții lui D Șoșoaca
Comments
Post a Comment